Bölüm "Meslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü" Makale Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 45, listelenen: 21-40
-
Sosyal Medyanın Destinasyon Marka Farkındalığı ve Kalitesi Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(2020-06)Turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde, seçilecek destinasyonun marka farkındalığı ve kalitesi üzerinde kişisel, psikolojik, kültürel, deneyimsel ve ekonomik birçok faktör belirleyici olabilmektedir. Ayrıca dünyada ... -
Sürdürülebilir Turizm Literatürü Üzerine Bir Değerlendirme: Türkiye Bağlamı
(2015)Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma, bugün uluslararası düzeyde önem verilen problemleri oluşturmaktadırlar. İktisat bilimi alanına giren bir disiplin olan turizm sektöründe de sürdürülebilirliğin sağlanması, yine ... -
The Use of Information and Communication Technology in Travel Agencies: A Research on Agencies That are Members of IATA in Istanbul
(2016)The rapid development in the technology of internet and information have affected tourism sector which is so dynamic. So many tourism companies have designed their own websites and put into the use for their consumers ... -
Trakya Turizm Rotası Projesi: Lezzet Rotası Üzerine Bir Değerlendirme
(2017)Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ illerinin yer aldığı Trakya bölgesi zengin bir mutfak kültürü mirasına sahiptir. Trakya bölgesi sahip olduğu zengin mutfak kültürü mirasını başta gastronomi turizmi olmak üzere turistik amaçlı ... -
Turist rehberlerinin yaşam doyumunu etkileyen sosyo-demografik özelliklerin incelenmesine yönelik bir araştırma
(2021)Bu araştırmanın temel amacı; turist rehberlerinin sosyo-demografik özellikleri ile yaşamdoyumları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini, eylemli ve seyahatacentasına bağlı şekilde çalışan turist ... -
Turistlerin Destinasyon Alışveriş Olanaklarından Memnuniyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Göbeklitepe Örneği
(2020)Destinasyonlarda turistlere sunulan konaklama, yeme-içme, ulaşım, rekreasyon, vb. hizmetlerin yanı sıra destinasyonun sahip olduğu alışveriş olanakları ve bu olanakları sunan görevlilerin tutumlarından turistlerin memnuniyet ... -
Turistlerin Destinasyon Aşinalığı ve Marka Eşitliği Algılarının Seyahat Niyetlerine Etkisi: İstanbul Örneği
(2020-04-15)Destinasyon pazarlamasında destinasyonlar arası marka eşitliğini veya üstünlüğünü vurgulamak adına yoğun şekilde destinasyonların eşsizlikleri, sundukları hizmetlerin çeşitliliği ve kalitesi vurgulanmaktadır. Ancak alanyazında ... -
Turistlerin Destinasyon Seçim Kararlarında Destinasyon İmajının Rolünün Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kaş Örneği
(2020-03-16)Çalışmada, Türkiye’nin önemli dalış destinasyonlarından Kaş’ı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin destinasyon ile ilgili sahip oldukları imajı oluşturan unsurların belirlenmesi ve bu unsurların turistlerin demografik ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimi Öncesi Beklentileri ve Satın Alma Sonrası Değerlendirmeleri: Kapadokya Örneği
(2019-04-03)Literatürde turistik destinasyonlarda hizmet kalitesi boyutları ile ilgili çeşitli çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmalarda destinasyon hizmet kalitesi boyutlarının konaklama hizmetleri, yerel ulaşım hizmetleri, hijyen ve ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimlerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Göbeklitepe Örneği
(2020)Bu çalışmada Göbeklitepe destinasyonunu ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda 20 Haziran-20 Ağustos 2019 döneminde Göbeklitepe ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimlerinde Uzaklaşma Arzuları ve Uzaklık Çelişkisi
(2020-03-31)İnsanlar uzaklık kavramının negatif yönüne dikkat çekmek için sık sık “Gözden ırak olan gönülden de ırak olur.” atasözünü kullanmaktadırlar. Acaba bu atasözü turistlerin destinasyon seçim karar süreçlerinde de geçerli ... -
Turistlerin Konaklama İşletmelerine Yönelik Şikâyetlerinin İncelenmesi: Marmara Bölgesi Otellerine Yönelik Bir Araştırma
(2020)Bu araştırmada turistlerin konaklama işletmelerinden şikâyetlerinin belirlenmesi ve ilgili şikâyetlerin belli kategoriler halindedeğerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından ... -
Türkiye’de Destinasyon Konusunda Yayınlanmış Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma
(2020-06)Bu çalışmada Türkiye’de destinasyon alanında yapılmış akademik çalışmaların süreç içerisindeki geli-şimlerinin incelenmesi ve alan yazına katkı sunmak amacıyla ilgili konu başlığında yayınlanmış lisan-süstü tezlerin ... -
Türkiye’de Sürdürülebilir Turizm Konusunda Yayınlanmış Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik İncelemesi
(2020-06)Sürdürülebilirlik kavramı günlük yaşamın birçok alanında olduğu gibi turizm sektörü ve destinasyonları içinde benimsenen bir felsefe haline gelmiştir. Bu kavram ve felsefe aynı zamanda bilimsel araştırmalara ve akademik ... -
Türkiye’deki Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma
(2018-12-31)Modern bilgi çağında, internet artık insanların temel ihtiyaçları arasında gösterilebilmektedir. İnsanlar tüketim tercihlerini ve kararlarını internet üzerinden verebilmekteler ve internet ortamında yer alan işletmeleri ... -
Uzayda Beslenme ve Gelişim Süreci Üzerine Teorik Bir Değerlendirme
(2018)Bu çalışmanın amacı geçmişten günümüze kadar gerçekleşen uzay uçuşlarındaki beslenmeşekli ve zaman içindeki gelişimini incelemektir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılarakulaşılabilen veri tabanları, NASA kaynakları, ... -
Üniversite Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin İngilizce Derslerine Yönelik Duyuşsal Yaklaşımlarının Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi
(2012)Dilin insan hayatındaki yeri ve önemi tartışılmaz bir gerçektir. Günümüzde anadilini güzel bir şekilde kullanmanın yanı sıra bir yabancı dili öğrenmek iş bulma, eğitim, kendini daha iyi ifade edebilme ve öğrendiği yabancı ... -
Üniversite Öğrencilerinin Avrupa Birliği Bakış Açılarına Yönelik Bir Araştırma
(2013)Bu çalışmada; üniversite eğitimi alan gençlerin Türkiye'nin Avrupa Birliği?ne üyelik sürecine bakış açıları ve öğrencilerin Avrupa Birliği üyeliğinden ekonomik, kültürel ve ulusal anlamda beklentileri belirlenmeye ... -
Üniversite Öğrencilerinin Destinasyon İmaj Algılarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma
(2020-06-24)Çalışmada, üniversite öğrencilerinin destinasyon imaj algılarının belirlenmesi ve iki devlet üniversitesinin (Kırklareli ve Bursa Uludağ) öğrencilerinin algılarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrencilere ... -
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET BOYUTLARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: PINARHİSAR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2020)Buaraştırmanın amacı Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu’ndaöğrenim gören öğrencilerin meslek yüksekokulundan duydukları memnuniyetboyutlarının ve bu boyutların aralarındaki ilişkilerin belirlenmesi ...