Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMehdiyev, Gülsüm
dc.contributor.authorYaralı, Kevser Tozduman
dc.date.accessioned2021-12-12T16:48:59Z
dc.date.available2021-12-12T16:48:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.683349
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjd01EWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1641
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effect of training of philosophy with childrenon attitudes of seventh graders towards human values. In the study, mixed model was used. Inthe quantitative dimension of the study, experimental design was made and the “Human ValuesScale” was used as data collection tool. In the collection of data in qualitative dimension,document review and focus group interviews were used. The sample group of the studyconsisted of 20 children. A 10-week philosophy education program was applied to the childrenin the experimental group. Mann Whitney U test and Wilcoxon test were applied in the analysisof quantitative data. While descriptive analysis was applied for document analysis, contentanalysis was applied for focus group interview in analysis of qualitative data. As a result of thestudy, the philosophy education was found to positively affect the children’s attitudes towardshuman values.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; çocuklarla felsefe programının yedinci sınıfa devam eden çocukların insani değerlere yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada karma model kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda deneysel desen oluşturulmuş ve veri toplama aracı olarak “İnsani Değerler Ölçeği” kullanılmıştır. Nitel boyuttaki verilerin toplanmasında doküman incelemesi ve odak grup görüşmesinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 20 çocuktan oluşmuştur. Deney grubundaki çocuklarla 10 hafta süren felsefe eğitim programı uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde, Mann Whitney U testi ve Wilcoxon testi uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde doküman incelemesi için betimsel analiz, odak grup görüşmesi için içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda felsefe eğitiminin çocukların insani değerlere yönelik tutumlarını olumlu etkilediği bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.683349
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleThe Effectiveness of Training of Philosophy with Children on Children’s Attitudes Toward Human Valuesen_US
dc.title.alternativeÇocuklarla Felsefe Programının Çocukların İnsani Değerlere Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkililiğien_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.endpage279en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster