dc.contributor.author | Söğüt, Fatih | |
dc.contributor.author | Özcan, Süleyman | |
dc.contributor.author | Aslan, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:48:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:48:59Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2667-5811 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVM056Y3dNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1629 | |
dc.description.abstract | Her geçen gün gelişen bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler interneti günlük yaşamın vazgeçilmezleri arasına almıştır. İnternet ortamında, kullanıcıların kendilerini tanımlayarak her kültürden farklı kullanıcı ile iletişime geçtiği, bunun yanında normal sosyal yaşamda kullanılan jest ve mimik hareketlerini simgeleyen sembollerle duygu ve düşüncelerini sanal olarak ifade ettiği, bu şekilde sosyal iletişim kurduğu ortamlar "sosyal ağ" olarak tanımlanmaktadır. Sosyal ağların yaygınlaşması, günümüzde artık her şey gibi sosyalliğin de ölçülebilir bir hal almasını sağlamıştır. Sosyalliğin ölçütü de büyük oranda sosyal paylaşım siteleri olmuştur. Özellikle öğrenciler arasında çokça kullanılan sosyal ağların hayatın vazgeçilmezi haline gelmesi dikkat çekmektedir. Bu çalışma; Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu'nda okuyan öğrencilerin sosyal ağlara bakış açılarının analizini tespit etmek üzere hazırlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilere anket uygulanmış, elde edilen veriler analiz edilerek sosyal ağları hangi amaçla kullandıkları değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların internet kullanım sıklığı ile sosyal medya kullanımı arasında doğru orantı olduğu tespit edilmiş ayrıca cinsiyet değişkenine göre sosyal medya kullanım sürelerinde farklılıklar tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The fast-paced developments and improvements in information and communication technologies have made internet an inseparable part of daily life. In the Internet environment, users identify themselves by every culture different users from contacting it, as well as normal social life used gestures and mimics the movements symbolizing the symbols thoughts and feelings as virtual stated that the social contact that the media "social networking" is defined as. The spread of social networks specifically now allows the measurability of socialization as in everything else. And the measure of socialization has largely become the social networking sites. It is an interesting fact that the social networks, used intensively especially by students, have become an indispensable part of life. This study aims to discover the opinions of students attending Kırklareli University Social Sciences Vocational School on social networking. For this purpose, students are surveyed, and the data collected is analyzed to discover the reasons behind students' using the social networks. According to the results of the participants it was found to be a direct correlation between the frequency of use of social media and Internet usage was also identified differences in the use of social media time according to gender. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Erciyes İletişim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | Sosyal Çalışma | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | en_US |
dc.title | MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARI | en_US |
dc.title.alternative | ATTITUDES OF STUDENTS IN VOCATIONAL COLLEGE ABOUT USE OF SOCIAL MEDIA | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü | |
dc.department | Meslek Yüksekokulları, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Görsel-İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü | |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 155 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.endpage | 175 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |