Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevgi, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-12-12T16:48:58Z
dc.date.available2021-12-12T16:48:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2146-5649
dc.identifier.issn2687-332X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21441/sosyalguvence.906967
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRNd09URTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1624
dc.description.abstractTwitter, her gün 500 milyondan fazla paylaşımın yapıldığı ve 340 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan popüler sosyal medya platformları arasında yer almaktadır. 2011’den sonra dünyanın birçok yerinde Twitter üzerinden örgütlenerek başlatılan toplumsal olaylar, Twitter’ın diğer sosyal medya platformlarına kıyasla daha politik bir içeriğe sahip olmasına neden olmuştur. Twitter’ın bu görece politik yapısı sendikaların da dikkatini çekmiştir. Sendikalar da son yıllarda Twitter’a ilgi göstererek, propaganda, ulusal ve uluslararası sendikal dayanışma, kamuoyu oluşturma gibi birçok faaliyette Twitter’ı bir araç olarak kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışmada, Hollanda ve Türkiye’de faaliyet gösteren dört farklı işçi konfederasyonunun Twitter’daki etkinlikleri, sosyal ağ analizi yöntemi ile karşılaştırmalı olarak analiz edilerek, bu örgütlerin sendikal faaliyetlerde Twitter’ı kullanabilme becerileri ve olanakları tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractTwitter is one the most popular social media platform with 340 million active users and 500 million Tweets each day. Because of the big social protests organized around the world using Twitter between after 2011, it has had more political content than any other social media platforms. Labour unions has seen an opportunity about this political content and has been using Twitter for some activities such as propaganda, national and international solidarity, online campaigns etc. In this study four labour union confederations in Netherlands and Turkey were analyzed comparatively with social network analysis. The purpose of this research to determine the ability and possibilities to use Twitter of these four organizations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSosyal Güvenceen_US
dc.identifier.doi10.21441/sosyalguvence.906967
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleSOSYAL AĞ ANALİZİ İLE İŞÇİ KONFEDERASYONLARININ TWİTTER ETKİNLİĞİNİN İNCELENMESİ: HOLLANDA VE TÜRKİYE ÖRNEĞİen_US
dc.title.alternativeTWITTER EFFECTIVENESS OF LABOUR UNION CONFEDERATIONS WITH SOCIAL NETWORK ANALYSIS: THE CASE OF NETHERLANDS AND TURKEYen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.startpage374en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.endpage396en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSevgi, Hüseyin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster