Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMercan, Yeliz
dc.contributor.authorArıkan, Sünbül Hülya
dc.contributor.authorDereli, Ebru
dc.contributor.authorPancar, Nüket
dc.date.accessioned2021-12-12T16:48:58Z
dc.date.available2021-12-12T16:48:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1300-0853
dc.identifier.issn2148-5348
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17942/sted.779861
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFM056WXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1607
dc.description.abstractAmaç: Araştırmada adölesan çağ öğrencilerindiyabet bilgi ve farkındalık düzeylerinin belirlenmesive bunları etkileyen faktörlerin saptanmasıamaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmaAralık 2019- Şubat 2020 tarihleri arasındaKırklareli’nde üç ortaokulda öğrenim gören 10-15yaş 684 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler literatüredayalı olarak hazırlanan Anket Formu yardımıyla yüzyüze toplanmıştır.Bulgular: Adölesanların %90,9’u diyabettenhaberdardı, %48,2’si doğru bilgiye sahipti. Diyabetbilgi düzeyi formunda en fazla bilinen önermeler“Şeker hastaları sağlıklı beslenmelidir. (%83,2)” ve“Çocuklar şeker hastası olabilir. (%81,7)” idi.Öğrencilerin yaşı, anne ve baba eğitim durumu,düzenli kahvaltı yapma durumu, öğünlerinde fastfoodtercihi, diyabet hastalığından haberdar olmadurumu, anne, baba ya da kardeşinde diyabet varlığıile diyabet bilgi düzeyi genel puan ortalamalarıarasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0,05).Cinsiyet, düzenli egzersiz yapma durumu, düzenliilaç kullanmasını gerektirecek hastalık varlığı ilediyabet bilgi düzeyi genel puan ortalamaları arasındabir farklılık bulunamamıştır (p>0,05).Sonuç: Öğrencilerin tamamına yakını diyabethastalığından haberdar olmasına karşın yalnızca yarısıdiyabet hakkında doğru bilgiye sahipti. Öğrencilerindiyabet bilgi ve farkındalık düzeylerini artıracakçalışmalara hız verilmesi gereklidir.en_US
dc.description.abstractObjective: The purpose of the study was to determine the knowledge and level of awareness about diabetes among adolescent students and to identify the factors that affect them. Material and Method: The present study, which had a descriptive design, was conducted between December 2019 and February 2020 among 684 students aged 10-15 years studying at three secondary schools in Kirklareli. The data were collected through face-to-face interviews using a questionnaire, which has been prepared on the basis of the literature. Findings: Of the adolescents, 90,9% were aware of diabetes, 48,2% had accurate knowledge. The most well-known propositions in the diabetes knowledge questionnaire were “Diabetic people should have healthy nutrition (83,2%)”, and “Children may have diabetes (81,7%)”. Significant differences (p<0,05) were found between the mean scores of the students for the level of knowledge about diabetes and student’s age, mother’s and father’s educational status, the status of having breakfast regularly, preferring fast-food at meals, diabetes awareness, presence of diabetes in the mother, father or sibling. No significant difference was detected between the students’ mean scores for diabetes knowledge in terms of gender, the status of exercising regularly, the presence of a disease that requires regular medication (p>0,05). Conclusion: Although almost all students were aware of diabetes, only half of them had accurate knowledge about diabetes. The studies that will increase the levels of knowledge and awareness about diabetes among students should be accelerated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSTED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17942/sted.779861
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleAdölesan Çağ Öğrencilerin Diyabet Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Knowledge and Level of Awareness about Diabetes among Adolescent Studentsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.endpage339en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster