Bahçe turizmi kapsamında hikayeleştirme uygulamasının deneyimleme kalitesi, doğaya yönelik tutum ve sadakat üzerindeki etkisi: Atatürk Arboretumu örneği
Abstract
Bu çalışmanın amacı podcast turlarda kullanılan ses kayıtlarının deneyimleme kalitesine ve davranışsal niyete olan etkisini incelemektir. Hazırlanan ses kayıtlarında beş adet ağacın ikişer farklı ses kayıtları oluşturulmuştur. Hikayeleştirilmiş ses sunumunda, ağaçlar hakkındaki botanik bilgilerinin yanı sıra ilgi çekici hikayeler de paylaşılmıştır. Hikayeleştirilmemiş sunumda ise sadece botanik bilgileri sunulmasıyla yetinilmiştir. İstanbul Atatürk Arbotetumu'nu ziyaret eden ziyaretçilerin katılımı ile gerçekleştirilen bu araştırmada, 385 ziyaretçiden bilgi toplanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ile toplanan verilerin ilk aşamasında demografik bilgilere yer verilmiştir. Sonrasında değişkenler arasında birbiri ile uyumlu olanları tek faktör altında toplayabilmek için, açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Deneyimleme kalitesi değişkeni üzerinde hikayeleştirilmiş sunum ve hikayeleştirilmemiş sunum arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının tespiti için bağımsız örneklemler t-testi analizi uygulanmıştır. En son olarak değişkenlerin kendi aralarındaki ilişkisini incelemek için çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. The aim of this thesis is to examine the effect of audio records used in podcast tours on the experience quality, attitude towards nature and loyalty. In the prepared audio records, two different audio records of five trees were created. In the narrated audio records, interesting stories about trees were shared as well as vegetative information. In the non-narrated presentation, only vegetative information was presented. In this research, which was carried out with the participation of visitors to the Istanbul Atatürk Arboretum, information was collected from 385 visitors. Demographic information was included in the first stage of the data collected by survey technique, from quantitative research methods, convenience sampling, which is a nonprobability sampling method. Afterwards exploratory factor analysis was applied in order to collect the variables that are compatible with each other under a single factor. Independent samples t-test analysis was applied to determine whether there was a significant difference between the narrated and non-narrated presentation on the experience quality variable. Finally, multiple regression analysis was applied in order to examine the relationship between the variables.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QuWLMPZFi_y4wIczJzDk4dMQW7mTVlq6i27EB8Vcpd0Uhttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1580
Collections
- Tez Koleksiyonu [311]