Sosyal medya butiklerinin tüketici davranışlarına yönelik etkileri
Özet
İnternet ve mobil teknolojilerindeki gelişmelerin iletişim yönlü sonucu olarak karşımıza çıkan ve günümüzde neredeyse iletişim dünyasının merkezi olarak görülebilecek unsur sosyal medyadır. Sosyal medya, sahip olduğu özgürlükçü ve demokratik anlayış ile insan hayatının aşamasına etki etmektedir. Sosyal medyanın insan hayatına yönelik etkilerinden birisi de tüketici kimliği ile alışverişe yöneliktir. Sosyal medya üzerinden alışveriş her ne kadar çok yeni bir alan olsa da, alışveriş aracısı olarak konumlanan sosyal medya butikleri, bir çok girişimcinin hedeflerine ulaşmasını, tüketicilerin ise çok daha kolay ve daha fazla alternatif arasından tercihte bulunmasına olanak tanımaktadır. Bu çalışmanın amacı sosyal medya butiklerine yönelik tüketici tutumlarının analiz edilmesidir. İlgili amaç kapsamında Kırklareli İli'nde 450 tüketicinin katılımı ile bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; tüketicilerin sosyal medya butiklerine yönelik farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu bulgulanmış olup, araştırmada kullanılan ölçek kapsamında elde edilen boyutlara yönelik demografik, sosyal medyada geçirilen süre ve sosyal medyada alışveriş deneyimi değişkenleri kapsamında tüketicilerin algılamalarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Social media is the element that emerges as a communication-oriented result of the developments in internet and mobile technologies and can be seen almost as the center of the communication world today. Social media affects the stage of human life with its libertarian and democratic understanding. One of the effects of social media on human life is about shopping with consumer perspective. Although shopping via social media is a very new field, social media boutiques, which are positioned as shopping intermediaries, enable many entrepreneurs to reach their goals and allow consumers to choose among more alternatives that are much easier. The aim of this study is to analyze consumer attitudes towards social media boutiques. Within the scope of the related purpose, a survey was conducted with the participation of 450 consumers in Kırklareli province. As a result of the research; It has been found that the awareness level of consumers towards social media boutiques is high, and significant differences have been detected in consumers' perceptions within the scope of demographic, time spent in social media and shopping experience in social media variables for the dimensions obtained within the scope of the scale used in the research.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QsPvcAeDSu5txVctgQSssOEWCrJMplN-BIHrgOX8Xnpfhttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1554
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [311]