Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİçli, Gülnur Eti
dc.contributor.authorYılmaz, Nur Selin
dc.date.accessioned2021-12-11T19:41:42Z
dc.date.available2021-12-11T19:41:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtO9sQYWbNd85JAsOWdDhzf8ANKEMfNHBDVENNRQbROiQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1546
dc.descriptionYÖK Tez: 632092
dc.description.abstractModern pazarlama yaklaşımlarından biri olan içsel pazarlama, işletmelerin dış müşteriye kaliteli bir hizmet sunabilmeleri için işgörenlerini bir iç müşteri olarak görmesiyle mümkündür. İçsel pazarlama işgörenlerin ihtiyaçlarını karşılayarak, örgüte çekilmesi, motive edilmesi ve örgütte kalmalarının sağlanması şeklinde özetlenebilir. Bu çalışmada içsel pazarlama ve iş tatmini kavramının tanımı, kapsamı ve amacı incelenerek içsel pazarlama uygulamalarının iş tatmine etkisi incelenmiştir. Çalışma nicel bir araştırmadır ve veriler online anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmada kartopu örneklem yöntemi kullanılarak 231 tıbbi tanıtım temsilcisine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında elde edilen bulgulara göre katılımcıların demografik özelliklerine göre içsel pazarlama düzeyleri anlamlı farklılık göstermemiştir. İçsel pazarlama ile iş tatmini arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde ilişki bulunmuştur. İçsel pazarlamanın iş tatmine etkisinde en çok etkileyen alt boyutlar sırası ile vizyon, gelişim ve ödül olarak ifade edilebilir.
dc.description.abstractInternal marketing, which is one of the modern marketing approaches, is possible by businesses seeing their employees as an internal customer in order to provide a quality service to the external customer. Internal marketing can be summarized as satisfying the needs of employees, attracting, motivating and staying in the organization. In this study, the definition, scope and purpose of the concept of internal marketing and job satisfaction were examined and the effect of internal marketing practices on job satisfaction was examined. The study is a quantitative study and the data was collected by the online survey method. In the study, 231 medical promotion representatives were reached using the snowball sampling method. The data obtained were analyzed using the SPSS statistical program. According to the findings obtained in the research results, the internal marketing levels did not differ significantly according to the demographic characteristics of the participants. A statistically significant and positive relationship was found between internal marketing and job satisfaction. The sub-dimensions that affect the effect of internal marketing on job satisfaction can be expressed as vision, development and reward, respectively.
dc.language.isotur
dc.publisherKırklareli Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administration
dc.subjectPazarlama
dc.subjectMarketing
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectMarketing methods
dc.subjectÇalışanlar
dc.subjectWorkers
dc.subjectİç müşteri
dc.subjectInternal customer
dc.subjectİçsel pazarlama
dc.subjectInternal marketing
dc.subjectİş doyumu
dc.subjectJob satisfaction
dc.subjectİçsel Pazarlama
dc.subjectİç Müşteri
dc.subjectİşgören Tatmini
dc.subjectİnternal Marketing
dc.subjectİnternal Costumer
dc.subjectEmployee Satisfaction
dc.titleİçsel pazarlama uygulamalarının işgören tatmini üzerine etkisi: Bir alan araştırması
dc.title.alternativeThe effect of internal marketing applications on employee satisfaction: A field study
dc.typemasterThesis
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage148
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.institutionauthorYılmaz, Nur Selin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster