Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşol, Oğuz
dc.contributor.authorTöngel, Mücahit
dc.date.accessioned2021-12-11T19:41:41Z
dc.date.available2021-12-11T19:41:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAiHIYyfQINixnTmkHsxJyX-Hro-51T6IfnHTwf5ARpmN
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1524
dc.descriptionYÖK Tez: 671312
dc.description.abstractMevcut araştırma müşteri saldırganlığının çalışanların iş tatmini, iş stresi ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek ve literatüre de katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırma 400 AVM çalışanının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemi Kocaeli'nde faaliyet gösteren alışveriş merkezleri çalışanlarıdır. Araştırma kapsamında toplanan veriler frekans dağılımı, güvenirlik analizi, Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis H-Testi ve spearman korelasyon analizi gibi istatistiksel analizler yardımıyla test edilmiştir. Araştırma sonuçları, müşteri saldırganlığının iş tatmini ile zıt yönlü; iş stresi ve işten ayrılma niyeti ile aynı yönlü ilişkide olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe present study aims to determine the effect of customer aggression on employees' job satisfaction, job stress and intention to leave, and to contribute to the literature. The research was conducted with the participation of 400 shopping center employees. The sample of the research is the shopping center employees operating in Kocaeli. The data collected within the scope of the study were tested with the help of statistical analyzes such as frequency distribution, reliability analysis, Mann Whitney U-Test, Kruskal Wallis H-Test and Spearman correlation analysis. As a result of the research, it was concluded that customer aggression negatively correlated with job satisfaction and positively correlated with job stress and turnover intention.
dc.language.isotur
dc.publisherKırklareli Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relations
dc.titleMüşteri saldırganlığının çalışanlar üzerindeki yansımaları: Kocaeli ili örneği
dc.title.alternativeReflections of customer aggression on employees
dc.typemasterThesis
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage79
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.institutionauthorTöngel, Mücahit


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster