Türkiye'de insan kaynakları yönetiminin geleceği: Delfi tekniği ile bir araştırma
Abstract
Mevcut araştırmanın amacı, insan kaynakları yönetiminin geleceği için öne çıkması öngörülen kavramların ve aktivitelerin belirlenmesidir. Ayrıca çalışmanın geleceğe yönelik olması, seçilen örneklem grubunun çeşitli olması ve Delfi tekniğine bağlı olarak yapılmasından dolayı Türk yazınındaki boşluğu doldurduğu düşünülmektedir. Araştırmanın örneklemi, insan kaynakları profesyonelleri, akademisyenler, yöneticiler, lisans öğrencileri ve lisansüstü öğrencileri olmak üzere toplamda 82 katılımcıdan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Delfi tekniğine bağlı olan anket yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılara iki tur şeklinde uygulanan anketler sonucunda elde edilen verilerin analizi için SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, İKY'nin örgütün stratejik ortağı olacağı, tepe yönetiminde yer alacağı, entelektüel sermayeye dönüşeceği, çalışan katılımını arttıracağı, hizmet sektörüne doğru dönüşüm yaşayacağı, yeni çalışma modellerine geçiş yapılacağı ve dijital çağın içerisinde olacağı gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır. In this context, the aim of the current research is to determine the concepts and activities that are expected to stand out for the future of HRM. In addition, its though that the study fills the gap in Turkish literature, due to the fact that it is aimed at the future, the sample group chosen is diverse and is performed depending on the Delphi Technique. The sample of the study consists of 82 participants in total, including Human Resources professionals, academicians, top managers, undergraduate students and graduate students. The questionnaire method based on the Delphi technique was used as the data collection tool. The SPSS 21 package program was used to analyze the data obtained as the results of the surveys applied to the participants in the form of two rounds. As a result of the research, the results show that HRM will become the strategic partner of the organization, take part in the top management, transform into intellectual capital, increase employee participation, transform into the service sector, transition to new working models and be in the digital age.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAv1eGo9GBj9OCyosLKf3SrpGuuh2gDuRW2ASziH_kU_Chttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1512
Collections
- Tez Koleksiyonu [311]