dc.contributor.advisor | Başol, Oğuz | |
dc.contributor.author | Tilev, Figen | |
dc.date.accessioned | 2021-12-11T19:41:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-11T19:41:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGW65I_2g-x2ktHJeYpPMkjhzQl6eNLf9psxsDV9kz995 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1509 | |
dc.description | YÖK Tez: 621283 | |
dc.description.abstract | Araştırma, 2017 yılı için, OECD ülkelerinde, hayat boyu öğrenmeye katılımın emek piyasaları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. OECD istatistiklerinde yer alan 2017 yılı Daha İyi Yaşam Endeksi ve Yetişkin Eğitimi verilerinden yararlanılarak, SmartPLS programında yapısal eşitlik model¬lemesi tekniği kullanılmıştır. OECD üyesi 35 ülkeden 8 ülkenin hayat boyu öğrenmeyle ilgili istatistikleri bulunmadığından bu ülkeler araştırmaya dâhil edilmemiştir. Bu nedenle analizler OECD üyesi olan 27 ülke üzerinden gerçekleştirilmiştir. Hayat boyu öğrenme dinamikleri formel eğitime katılanlar, formel olmayan eğitime katılanlar ve hem formel hem formel olmayan eğitime katılanların istatistikleri üzerinden incelenmiştir. Emek piyasaları dinamikleri ise; istihdam oranı, işe bağlı kazanç, emek piyasalarına olan güvensizlik ve uzun dönemli işsizlik oranı üzerinden araştırılmıştır. Araştırma sonuçları, 2017 yılında OECD ülkelerinde, formel ve/veya formel olmayan hayat boyu eğitim araçlarına katılmanın, istihdam oranını ve işe bağlı kazançları arttırdığını, emek piyasalarına olan güvensizliği ve uzun dönemli işsizlik oranını azalttığını göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The research was carried out in OECD countries for the year 2017 to examine the effects of participation in lifelong learning on labor markets. The structural equation modeling technique was used in the SmartPLS program and the 2017 Better Life Index and Adult Education Statistics data are used. Since 8 countries from 35 OECD countries do not have statistics on lifelong learning, they are not included in the study. For this reason, the analyzes were conducted on 27 OECD member countries. Lifelong learning dynamics were analyzed through the statistics of those who participated in formal education, those who participated in non-formal education and those who participated in both formal and non-formal education. Labor market dynamics are; employment rate, job-related earnings, the labor market insecurity, and long-term unemployment rate. The results of the research showed that in 2017, participating in formal and/or non-formal lifelong education in OECD countries increased employment and job-related earnings, reduced labor market insecurity and long-term unemployment. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | |
dc.subject | OECD ülkeleri | |
dc.subject | OECD countries | |
dc.subject | Yaşam boyu öğrenme | |
dc.subject | Lifelong learning | |
dc.subject | Yetişkin eğitimi | |
dc.subject | Adult education | |
dc.subject | İş gücü piyasası | |
dc.subject | Labour market | |
dc.subject | Hayat Boyu Öğrenme | |
dc.subject | Eğitim | |
dc.subject | Emek Piyasası | |
dc.subject | OECD | |
dc.subject | Life-long Learning | |
dc.subject | Education | |
dc.subject | Labor Market | |
dc.subject | OECD | |
dc.title | OECD ülkelerinde hayat boyu öğrenmenin emek piyasaları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | Life-long learning in OECD countries effect on labor markets | |
dc.type | masterThesis | |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.startpage | 1 | |
dc.identifier.endpage | 86 | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.institutionauthor | Tilev, Figen | |