Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Türkiye Ekonomisi İçin Feldstein-Horioka Hipotezinin Geçerliliği: Eşbütünleşme ve Markov Rejim Değişim Yaklaşımı
(2017)
Bu çalışma, Feldstein-Horioka hipotezini Türkiye Ekonomisi için çeşitli zaman serisi yöntemlerini kullanarak incelemektedir. Feldstein-Horioka (1980), yurtiçi tasarruflar ile yurtiçi yatırımlar arasında bir denklem tasarlamış ...
TÜRKİYE'DE KADIN EMEĞİNİN ETKİNLİK SORUNU VE MAKROEKONOMİK ETKİ KANALLARI
(2017)
"Toplumsal cinsiyet eşitsizliği (TCE)" sorunu, Türkiye'de ağırlıklı olarak sosyoekonomik alanda cinsiyete bağlı eşitsizliklerle ortaya çıkmaktadır. Bunun en önemli çıktısı ise kadın emeğinin etkinlik sorunu olmaktadır. TCE ...
Effects of 2008 Global Economic Crisis on Manufacturing Companies Listed at Borsa Istanbul
(2017)
2008 global ekonomik krizinin etkilerini görmek amacıyla birçok ülkede çok sayıda çalışma yapılmıştır. Bu çalışma, kriz etkilerinin mikro bazda diğer bir ifadeyle, Borsa İstanbul'da işlem gören 157 adet Türk imalat sanayi ...
İşletmelerde Hile Denetiminin Önemi
(2017)
Son yıllarda yaşanan hile ve yolsuzluklar işletmelerin varlığı ve geleceği açısından bir tehdit oluşturmaktadır. Bu sebeple hilenin önlenmesi ve ortaya çıkartılması işletmeler açısından bir gereklilik haline gelmiştir. Bu ...
YARDIMCI MUHASEBE ELEMANLARININ İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN TESPİT EDİLMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: İSTANBUL ÖRNEĞİ
(2017)
Bu çalışmanın amacı, İstanbul ilinde faaliyet gösteren Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik (SMMM) ofislerinde çalışan yardımcı muhasebe elemanlarının iş doyum düzeyi ile demografik faktörler arasında doyum ilişkisinin olup ...
Türkiye'de Eğitim Harcamalarının Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi
(2017)
Bu çalışmanın temel amacını merkezi yönetim bütçesi içerisinde en yüksek payı alan eğitim harcamaları ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin ortaya konulması oluşturmaktadır. Bu kapsamda çalışmada zaman serisi yöntemlerinden ...
Restoran Pazarlamasında 7 P: Etnik Bir Restoranda Örnek Olay İncelemesi
(2017)
Günümüzde değişen tüketici beklentilerini karşılamanın yanı sıra artan rekabet karşısında restoran işletmecileri pazarlama karması elemanlarında önemli değişikliklere gitmektedir. Bu çalışmanın amacı etnik restoran pazarlaması ...
Türkiye'den Yurt Dışına Yapılan Doğrudan Yatırımlar: Rejim Değişim Modeli Yaklaşımı
(2017)
Bu çalışma Türkiye'nin yurt dışına yaptığı doğrudan yabancı yatırımlarının (DYY) zamana bağlı davranışını Markov Rejim Değişim Modeli aracılığıyla incelemektedir. Analiz 1992-2015 dönemini kapsamakta ve ana-ülkedeki dışa ...