Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.contributor.authorEröz Sü, Sibel
dc.date2020-06
dc.date.accessioned2020-06-16T12:57:26Z
dc.date.available2020-06-16T12:57:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationERÖZ S., S ve Aydın ÜNAL, (2014). Otel İşletmelerinde Örgüt İklimi ve Duygusal Emek İlişkisi: Trakya Bölgesinde Bir Araştırma, Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, Yıl: 3, Cilt: 3, Sayı: 7, ss. 198-223.
dc.identifier.issn2147-3668
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1353
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the relationship between organizational climate in hotel enterprises and emotional labor behaviors of employees. Within this approach it has been tried to explain the organizational climate and emotional labor concepts in the research. In order to determine the relationship between organizational climate and emotional labor, a survey has been carried out on 228 employees of eight hotel establishments which serve their guests throughout the year in the Marmara Region of Thrace and the data obtained from them has been analyzed by using statistical package program SPSS 13.0. In the result of the analysis, it has been found that employees believe that it is necessary to suppress their real feelings in the service production and guest communication processes and it has been found that the commitment and participation of their organizations are effective in suppressing their real feelings. Likewise, it has been concluded that employees think that the levels of exhibiting emotional labor affect the dimensions of organizational climate.
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; otel işletmelerinde örgüt ikliminin çalışanların duygusal emek davranışları ile olan ilişkisini belirlemektir. Bu yaklaşım çerçevesinde yapılan çalışmada; örgüt iklimi ve duygusal emek kavramları açıklanmaya çalışılmıştır. Örgüt iklimi ile duygusal emek arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik olarak Marmara Bölgesinin Trakya bölümünde yer alan illerde yılın bütününde misafirlerin hizmetinde olan toplam sekiz otel işletmesinin 228 adet işgörenine anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve elde edilen veriler SPSS 13.0 istatistik paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; bölgedeki otellerde çalışan işgörenlerin misafirlerle iletişimde duygusal emek boyutlarının her ikisini de yansıttığı ve bu boyutların işgörenlerin örgütsel iklim düzeylerini etkiledikleri belirlenmiştir.
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofHak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHotel Enterprises
dc.subjectEmotional Labor
dc.subjectOrganizational Climate
dc.subjectOtel İşletmeleri
dc.subjectDuygusal Emek
dc.subjectÖrgüt İklimi
dc.titleOtel İşletmelerinde Örgüt İklimi ve Duygusal Emek İlişkisi: Trakya Bölgesinde Bir Araştırma
dc.title.alternativeThe Relationship of Organizational Climate and Emotional Labor in Hotel Enterprises: A Research in Thrace Region
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess