Kamp Deneyiminin Ziyaretçi Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Etkileri: Gökçetepe Tabiat Parkı Örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2019Metadata
Show full item recordCitation
Öztürk, H. (2019). Kamp Deneyiminin Ziyaretçi Memnuniyeti ve Yeniden Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Etkileri: Gökçetepe Tabiat Parkı Örneği. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Abstract
Ziyaretçilerin kamp deneyimleri, memnuniyetleri ve yeniden ziyaret niyetleri arasındaki ilişkiye odaklanan bu araştırmada amaç, kamp deneyiminin ziyaretçi memnuniyeti ve yeniden ziyaret etme niyetine ve ziyaretçi memnuniyetinin de yeniden ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Belirlenen bu amaç doğrultusunda ulaşılmak istenilen veriler, kapsamlı bir literatür taraması sonucunda hazırlanan yapılandırılmış anket formu kullanılarak 2018 yılı 30 Ağustos ve 7 Eylül tarihleri arasında Gökçetepe Tabiat Parkı kamp alanını ziyaret eden 391 kamp ziyaretçisinden kolayda örnekleme yöntemi ile yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına uyarlanmış ve istatiksel analizler; Tanımlayıcı İstatistiksel Metotlar, Açımlayıcı Faktör Analizi, T-Test, ANOVA ve Regresyon Testleri IBM SPSS 22 programı vasıtasıyla tanımlanmıştır. Sonuç olarak kamp deneyiminin ziyaretçi memnuniyeti ve yeniden ziyaret etme niyeti üzerinde, ziyaretçi memnuniyetinin de yeniden ziyaret etme niyeti üzerinde etkisinin olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında oluşturulan sosyo-demografik özelliklere yönelik hipotezler olumsuz sonuç vermiştir. Hem ziyaretçilerin memnuniyetlerine hem de kamp alanını yeniden ziyaret etme niyetlerine sosyo-demografik özelliklerin etki etmediği görülmüştür. Elde edilen bu sonuçlara ithafen, ziyaretçilerine eşsiz kamp deneyimi sunması kaçınılmaz olacağı ve aynı zamanda memnuniyete ve yeniden ziyaret etme niyetine pozitif yönde etki edeceği görüşüne inanılılan önerilere yer verilmiştir. The aim of this study, which focuses on the relationship between visitors' camp experiences, satisfaction and re-visit intentions, is to examine the effect of camp experience on visitor satisfaction and re- visit intention and visitor satisfaction on re-visit intention. For this purpose, the data was collected face to face with convenience sampling method from 391camp visitors who visited Gökçetepe Natural Park camp site between August 30 and September 7, 2018 by using a structured questionnaire prepared as a result of a comprehensive literature review. The data obtained were adapted to computer and statistical analysis; Descriptive Statistical Methods, Exploratory Factor Analysis, T-Test, ANOVA and Regression Tests were defined by IBM SPSS 22 program. As a result, it was found out that camping experience had an effect on visitor satisfaction and visitor satisfaction had an effect on intention to visit again. The hypotheses regarding the socio-demographic characteristics formed within the scope of the study gave negative results. Socio-demographic characteristics did not affect both the satisfaction of the visitors and their intention to revisit the campsite. Dedicated to these results, it is believed that it will be inevitable to offer a unique camping experience to its visitors and that it will also have a positive effect on satisfaction and intention to visit again.
Collections
- Tez Koleksiyonu [311]
The following license files are associated with this item: