dc.contributor.author | Erüstün, Gözde Nur | |
dc.date | 2019-12 | |
dc.date.accessioned | 2020-02-06T08:15:01Z | |
dc.date.available | 2020-02-06T08:15:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Erüstün, G. (2019). Yükseköğretimde Hedperf ile Hizmet Kalitesi Geçerliliği. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1259 | |
dc.description.abstract | Öğrenim hizmeti, öğrencilerin hayatları boyunca iş bulma ve kariyer yollarını, hayat standartlarını etkileyecek bir hizmet durumundadır. Öğrenciler üniversite seçiminde verilen yükseköğretim hizmetinin kalitesini araştırarak karar vermektedir. Üniversitenin hizmet kalitesi öğrencilerin öğretimden memnuniyetini belirlemektedir. Öğretimdeki hizmet kalitesi öğrencinin geleceğe ve çalışma hayatına hazırlanmasında büyük önem taşımaktadır. Kırklareli Üniversitesi İİBF öğrencilerine uygulanan çalışma ile yükseköğretimde hizmet kalitesi algısının ölçümlenmesinde HEDPERF ölçeğinin geçerliliği sınanmıştır. Araştırmada tamamlayıcı veri analizleri ve tamamlayıcı istatistikler olarak, güvenilirlik analizi, açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmada HEDPERF ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda HEDPERF ölçeğinin eğitim ve öğretimde hizmet kalitesi algısının ölçümlenmesinde geçerliliği sınanmış ve doğrulanmıştır. | |
dc.description.abstract | The education service is a service that will affect the life standards and career paths of the students throughout their lives. It determines the quality of higher education services given by the students in the university selection. The service quality of the university determines the satisfaction of the students. The quality of service in education is very important in preparing the student for the future and working life. The validity of the HEDPERF scale has been tested for the measurement of service quality perception in higher education taken by Kırklareli University FEAS students. Reliability analysis, explanatory factor analysis and confirmatory factor analysis methods were applied as complementary data analysis and complementary statistics. HEDPERF scale was used in the study. As a result of the study, the validity of HEDPERF scale in measuring the service quality perception in education and training was tested and verified. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Öğretim | |
dc.subject | Hizmet | |
dc.subject | Kalite | |
dc.subject | Hizmet Kalitesi | |
dc.subject | Hedperf | |
dc.subject | Kırklareli Üniversitesi | |
dc.subject | Education | |
dc.subject | Service | |
dc.subject | Quality | |
dc.subject | Service Quality | |
dc.subject | Kirklareli Universty | |
dc.title | Yükseköğretimde Hedperf ile Hizmet Kalitesi Geçerliliği | |
dc.title.alternative | Service Quality Validity with Hedperf in Higher Education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.department | [KLÜ] | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |