dc.contributor.author | Başaran Erçatan, Ece | |
dc.date | 2019-12 | |
dc.date.accessioned | 2020-02-06T07:34:22Z | |
dc.date.available | 2020-02-06T07:34:22Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Başaran Erçatan, E. (2019). Martin Heidegger'in Varlık Anlayışında Sanat Yapıtının Konumu. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1254 | |
dc.description.abstract | Bu tezin ana konusu, Martin Heidegger'in sanat anlayışı doğrultusunda varlık, sanat ve sanat yapıtı arasındaki ilişkiyi incelemek, bu ilişki içerisinde sanat yapıtının konumlandığı yeri belirlemektir. Bu çalışma, varlığın anlamına ilişkin bir sorgulamayla başlayacak, ikinci bölümde varlıkla ilişkili olarak sanata, üçüncü bölümde ise sanat yapıtının kökenine yönelecektir. İlk bölümde Heidegger'in unutulmuş olduğunu iddia ettiği varlık sorusunu canlandırmak için önerilen projenin, yöntem ve planı belirlenecek, ikinci bölümde geleneksel felsefe, metafizik başlığı altında eleştirilecektir. Felsefe ve sanat ilişkilendirilerek, sanatın varlığı tanımlanacaktır. Bu tanımla birlikte, Heidegger'in hakikat anlayışında temel bir dönüşüm yaşanmış olduğu gösterilecek, Heidegger'in sanat ile ilgili düşünceleri bu yeni hakikat anlayışı ile birlikte ele alınacaktır. Üçüncü bölümde ise, sanat yapıtı çözümlenerek, dil ve şiir aracılığıyla varlığın hakikatine ulaşılma çabası gösterilecektir. Diğer tüm sanatlar arasında ayrıcalıklı bir konumda olan şiirin sanatın özünü oluşturduğu düşüncesine varılacaktır. | |
dc.description.abstract | The main subject of this thesis is to investigate relations between being, art and art of work in the direction of Martin Heidegger's philosophy of art and to identify the location of work of art in this relation. This study begins with the questioning of the meaning of being, in the second chapter, study is discussing about art which is also related with being and then the orign of the work of the art in the third chapter. In the first chapter, the method and the plan of the suggested project is determined which is for reanimate the forgotten question of being. In the second chapter, traditional philosophy is criticised under the tittle of metaphysics. Philosophy is related with art and the being of art is identified. According to this definition, Heidegger's conception of truth has undergone a fundamental transformation. Heidegger's understanding of art is always thougt with this new conception of truth. In the third chapter, Heidegger's effort to reach the truth of being through the analysis of work of art, language and poetry is told. As a result, poetry which has a privileged position among the other kinds of art, always thouht as the essence of art. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Varlık | |
dc.subject | Sanat | |
dc.subject | Sanat Yapıtı | |
dc.subject | Hakikat | |
dc.subject | Şiir | |
dc.subject | Being | |
dc.subject | Art of Work | |
dc.subject | Art | |
dc.subject | Truth | |
dc.subject | Poetry | |
dc.title | Martin Heidegger'in Varlık Anlayışında Sanat Yapıtının Konumu | |
dc.title.alternative | The Location of Work of Art in Martin Heidegger's Understanding of Being | |
dc.type | masterThesis | |
dc.department | [KLÜ] | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |