Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBüdün Aydın, Esra
dc.contributor.authorAydın, Ahmet
dc.date2019-12
dc.date.accessioned2019-12-20T11:29:05Z
dc.date.available2019-12-20T11:29:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBüdün, E., Aydın, A.(2018). "Kullanım ve Doyum Aracı Olarak Popüler Kültür", IX. International Balkan and Near Eastern Social Sciencies Congress Series, IBANESS, Edirne, 318-324.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1189
dc.description.abstractKitle iletişim araçlarından televizyon, toplumsal ilişkilerin dinamik şekilde değiştiği modern toplum yapısı içinde gerek bireysel gerekse toplumsal amaçlı olarak birçok işlevi yerine getirmektedir. Sözü edilen bu işlevler; enformasyon, eğitim ve eğlence olarak belirlenmişse de yapılan araştırmalar eğlencenin giderek artan önemine dikkat çekmektedir. Araştırmalar,televizyonun varlık nedeninin, insanları eğlendirmek ya da onlarda hoş vakit geçirildiği duygusunu yaratmak olduğunu göstermektedir. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı geleneğinde yapılan bu çalışmada, televizyonun eğlendirici içeriklerine olan söz konusu bu yoğun talebin nedenlerine ilişkin bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışma kapsamında, popüler kültürün toplumsal yeri ve işlevinin yanı sıra popüler kültür ile televizyon ilişkisi Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı çerçevesinde irdelenecektir. Analiz kapsamında geniş bilinirlik düzeyine sahip olduğu gerekçesi ile Kemal Sunal filmleri seçilmiştir. Söz konusu filmlerin izlenme nedenleri ise anket çalışmasından elde edilen veriler ışığında ortaya konulmaya çalışılacaktır. Son tahlilde ise popüler kültürün oluşturulması ve aktarılmasında televizyonun rolü ile birlikte televizyondan elde edilen doyuma ilişkin bir değerlendirme yapılacaktır.
dc.description.abstractFrom the mass media, television performs many functions, both individually and socially, in the modern society structure in which social relations change dynamically. These functions are mentioned; information, education and entertainment, the researches highlight the growing importance of entertainment. Research shows that television is the reason for being, to entertain people or to create a feeling that they are having a good time with them. In this work, which was conducted in the tradition of uses and gratifications, an evaluation was made on the causes of these intense demands on TV's entertaining contents. Within the scope of the study, the popular culture will be examined in terms of its social location and function, as well as popular culture and television-related Uses and Gratifications Approaches. Kemal Sunal films were selected because of the reason that it has wide awareness level in the scope of analysis. The reasons for watching the films will be tried to be revealed in the data obtained from the questionnaire survey. In the final analysis, an evaluation will be made regarding the role of television in the creation and transmission of popular cultures, as well as the gratification with television.
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofInternational Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series IX. IBANESS Congress Series
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPopüler Kültür
dc.subjectKullanımlar ve Doyumlar
dc.subjectTelevizyon
dc.subjectPopuler Culture
dc.subjectUses and Gratifications
dc.subjectTelevision
dc.titleKullanım ve Doyum Aracı Olarak Popüler Kültür
dc.title.alternativePopuler Culture As An Uses And Gratifications
dc.typepresentation
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Kullanımı Bölümü
dc.relation.publicationcategoryDiğer
dc.institutionauthorBüdün Aydın, Esra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster