Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
A QUALITATIVE VIEW TO CHILDREN’S PROBLEM SOLVING SKILLS
(2020)
Problem solving is one of the important skills, which enables individuals to adapt to life and isassociated with skills like theory of mind, empathy and self-regulation, in their life. Problemsolving is an improvable skill ...
The Effectiveness of Training of Philosophy with Children on Children’s Attitudes Toward Human Values
(2020)
The purpose of this study is to investigate the effect of training of philosophy with childrenon attitudes of seventh graders towards human values. In the study, mixed model was used. Inthe quantitative dimension of the ...
SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME AMAÇLI EĞİTİMDE ETKİLİ BİR ÖRNEK: “KÜÇÜK AĞAÇ’IN EĞİTİMİ”
(2018)
Yeni yüzyılda insanların doğa ile olan ilişkileri, ekosistem ile ilişkili önemli bir sorunhaline gelmiştir. Bunun sonucunda dünya çapında bir politika haline gelen‘sürdürülebilir gelişme’ kavramı birçok ülkenin ortak kavramı ...
HUMOUR STYLES AND CRITICAL THINKING DISPOSITIONS IN ADOLESCENTS
(2019)
Humour and critical thinking are two concepts that fosters and generates each other; thereforethey cannot be thought separately from each other. These two concepts together are the mostsignificant and effective skills that ...
Gelişimsel Açıdan Eleştirel Düşünme ve Çocuklarda Eleştirel Düşünmenin Desteklenmesi
(2020)
Üst düzey düşünme becerilerinden biri olan eleştirel düşünme bebeklikten yetişkinliğe uzanan bir süreç içerisinde gelişmektedir. Ancak bunun için eleştirel düşünme becerisinin gelişimini destekleyecek bir çevreye ihtiyaç ...
Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi
(2017)
Araştırmada, çocukların cinsiyetlerine göre oyun becerileri ve öz düzenleme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte, çocukların oyun becerileri ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. ...
Öyküleştirme Yöntemiyle Oluşturulan Eğitim Programının Okul Öncesi Çocukların Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkililiği
(2021)
Araştırma, öyküleştirme yöntemiyle oluşturulan eğitim programının beş yaş çocuklarının eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nicel model ve deneysel desen kullanılarak tasarlanmıştır. ...
The critical thinking skills test for 5-6 year-old children (CTTC): A study of validity and reliability
(2020)
In this study, it was aimed to develop a measurement tool to determine the critical thinkingskills of children. The Critical Thinking Skills Test for 5-6-Year-Old Children (CTTC) is composed of a totalof 41 items and six ...