Browsing by Author "Can, Ertuğ"
Now showing items 1-20 of 23
-
AÇIKÖĞRETİMDE KREDİLİ SİSTEM UYGULAMALARI
Can, Ertuğ (Kırklareli Üniversitesi, 2014)Ülkemizde 60’tan fazla açık ve uzaktan eğitim programı ile hizmet veren Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İşletme Fakültesi ve İktisat Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin ders başarılarının değerlendirilmesi ... -
DOES EDUCATIONAL INSPECTION NECESSITATES EXPERTISE?
Can, Ertuğ; Gündüz, Y. (T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2019)Educational Inspection is a scientific area having, principles, methods and, most importantly having a theoretical basis for its field. Inspectors must have the scientific background to have the expertise to supervise the ... -
EĞİTİMİN DENETİMİ UZMANLIĞI GEREKTİRİR Mİ?
Can, Ertuğ; Gündüz, Yüksel (2019)Denetim, ilkeleri, yöntemleri ve en önemlisi de kuramsal temeli olanbilimsel bir alandır. Denetim yapacak denetmenin de bu bilimsel alt yapıya sahipolması, alanının uzmanı yani denetim yapabilecek yeterliğe sahip olması ... -
Investigation of classroom teachers' participation in school management
Can, Ertuğ; Ozan, Caner (T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2020)The purpose of this study is to determine the participation of classroom teachers in school management and to develop suggestions for their effective participation in school management. The study group consisted of 24 class ... -
Investigation of the opinions of secondary education administrators regarding school council implementations
Can, Ertuğ; Aktaş, Süleyman (Iclel Conferences, 2016)Investigation on the viewpoints of secondary-education administrators about school council implementations. The aim of this study is to find out the school administrators appointed in secondary education institutions about ... -
İlkokullarda Çalışan Öğretmenlerin, Maarif Müfettişleri ve Okul Müdürlerinin Yapmış Olduğu Rehberlik Çalışmalarından Yararlanma Düzeylerinin İncelenmesi*
Can, Ertuğ; Gündüz, Yüksel (2016)İlkokullarda çalışan öğretmenlerin etkililiklerinin arttırılmasında rehberlik çalışmalarının büyük rolü bulunmaktadır. İlkokullarda çalışan öğretmenlere yönelik rehberlik çalışmaları genellikle maarif müfettişleri ve okul ... -
Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları
Can, Ertuğ; Günaydın, Mustafa (2019)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre, okul öncesidönemde oynanan oyunların içerdiği değer unsurlarını ve bunun sınıf yönetimineyansımalarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma deseninde ... -
Okul Öncesi Eğitimin Genel Görünümü: Okul Yöneticileri Bağlamında Bir Değerlendirme
Can, Ertuğ; Kılıç, Şeyda (2021)Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin genel durumunu belirlemek ve okulöncesi eğitime yönelik öneriler geliştirmektir. Araştırmanın katılımcıları, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ... -
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM: TEMEL SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Can, Ertuğ; Kılıç, Şeyda (2019)Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre, okul öncesi eğitimdekarşılaşılan temel sorunları belirlemek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerigeliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim ... -
Okul Yönetimine Katılım: Rehber Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma
Can, Ertuğ; Nıkolayıdı, Urania (2020)Bu araştırmanın amacı, resmî kurumlarda görevli rehber öğretmenlerin okul yönetimine katılımdurumlarını belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kapsamında fenomenoloji desenikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Open and distance education acreditation standards scale: Validity and reliability studies
Can, Ertuğ (IJESE, 2016)The purpose of this study is to develop, and test the validity and reliability of a scale for the use of researchers to determine the accreditation standards of open and distance education based on the views of administrators, ... -
Öğrenci görüşlerine göre ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyleri
Gündüz, Yüksel; Can, Ertuğ (2013)Bu çalışmanın amacı, ilk ve ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeylerini belirlemektir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim ... -
Öğretmenlerin Meslekî Gelişimleri: Engeller ve Öneriler
Can, Ertuğ (2019)Eğitimde niteliğin geliştirilebilmesi için öğretmenlerin meslekî gelişimlerinin önündekiengellerin belirlenmesi ve bu engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik öneriler geliştirilmesibüyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın ... -
Öğretmenlerin Sanal Sınıf Yönetimi Yeterlikleri
Can, Ertuğ; Gündüz, Yüksel (2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerinibelirlemektir. Araştırma genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanınevrenini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırklareli ili merkez ve ... -
Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
Can, Ertuğ; Arslan, Başak (2018)Bu araştırmanın amacı, öğrenci görüşlerine göre öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma desende yürütülmüştür. Araştırmanın ... -
ÖĞRETMENLERİN SANAL SINIF YÖNETİMİ YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Can, Ertuğ; Gündüz, Yüksel (2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliğini ölçebilecek bir ölçek geliştirmektir. Genel taramamodelinde yürütülen ölçekleme temelli bu araştırma, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliği ... -
Pre-School Education: Basic Problems And Solution Suggestions
Can, Ertuğ; Kılıç, Şeyda (T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2019)The purpose of this research, according to teacher opinions, determine the basic problems encountered in pre-school education and is to develop solution suggestions for these problems. The study group consisted of 24 ... -
Qualitative Obstacles in Turkish Education System and Suggestions
Can, Ertuğ (Kamla-Raj Enterprises, 2015)In the present study, which aims to detect the qualitative obstacle in front of Turkish Education System and related suggestions based on administrators and teachers' opinions, qualitative research methods were used. The ... -
School Happiness: A Scale Development and Implementation Study
Sezer, Şenol; Can, Ertuğ (2019)Purpose: This research aimed to determine schoolhappiness level of the teachers based on their opinions. For this purpose, ‘School Happiness Scale’ was developed by the researchers. The validity and reliability of the ... -
School Happiness: Parents’ Opinion on Required Qualifications for School Happiness
Sezer, Şenol; Can, Ertuğ (2018)In this study it was aimed to determine the parents’ opinions on the requiredqualifications for students’ happiness in school. This study was designed as aqualitative research design. Study group consists 20 parents. A ...