Yazar "Ünal, Aydın" için listeleme
-
A Study Based On To Determine University Students' Perspective Intended For European Union Membership
Ünal, Aydın; Dursun, Bahtiyar; Özkan, Selçuk; İzmirli, Sultan Mehtap; Altay, Ahmet; Gürdal, Seda Akın (2012)Bu çalışmada; üniversite eğitimi alan gençlerin Türkiye’nin AB’ye üyelik sürecine bakış açıları ve üniversite eğitimi alan gençlerin AB üyeliğinden ekonomik ve özgürlükler anlamında beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. ... -
Akıllı Uygulamaları ve Ürünleri Kullanan Turistlerin Destinasyon Seçim Süreçleri: İstanbul Örneği
Ünal, Aydın; Bayar, Sinan Baran (2020-04)Turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde kişisel, sosyal, kültürel, demografik ve ekonomik birçok faktör belirleyici olabilmektedir. Ancak 1990’lı yıllarla birlikte tüketicilerin hayatlarına giren akıllı ürünler ve ... -
Bulgar Turistlerin Destinasyon Alışveriş Tercihlerinin ve Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kırklareli Örneği
Ünal, Aydın; Çelen, Onur (2020-06-11)Çalışmada, Türkiye’nin Avrupa kıtasında bulunan beş ilinden ve Balkanlara açılan sınır kapılarından biri konumundaki Kırklareli ilini ziyaret eden Bulgar turistlerin destinasyon alışveriş tercihlerinin belirlenmesi ve ... -
Destinasyon Kişiliği Boyutlarını Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma: Kaş Örneği
Ünal, Aydın (2020-07-21)Ulaşım, konaklama, rezervasyon, bilgi araçları ve diğer destinasyon bileşenlerinde meydana gelen gelişmeler destinasyonlar arasında rekabetin ve farklılaşma çabalarının artmasına neden olmaktadır. Bu çabaların içerisinde ... -
Destinasyon Konulu Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi
Ünal, Aydın (2020-05-28)Bu çalışmada Türkiye’de destinasyon alanında yapılmış akademik çalışmaların süreç içerisindeki gelişimlerinin incelenmesi ve alan yazına katkı sunmak amacıyla ilgili konu başlığında 2015-2020 yılları arasında yayınlanmış ... -
Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği
Ünal, Aydın; Çelen, Onur (2020-02-29)Modern bilgi çağı ve pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler insanları, hayatın her alanında bilgi ve iletişim teknolojilerini, akıllı ürünleri, mobil uygulamaları, web sitelerini, sosyal medya, vb. araçları kullanmaya ... -
Destinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği
Ünal, Aydın (2020-06)Bu çalışmada Kuzey Makedonya Üsküp destinasyonunu ziyaret eden Türk turistlerin destinasyon seyahat motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Mayıs-Eylül 2019 döneminde Kuzey Makedonya Üsküp destinasyonunu ... -
Destinasyonda Yaşayan Yerel Halkın Turistler Hakkındaki Algılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Göbeklitepe Örneği
Ünal, Aydın (2020)Turistik destinasyonlarla ilgili akademik çalışmalar çoğunlukla turistlerin bakış açılarıyla destinasyonlardaki farklı değişkenlerin ve boyutlarındeğerlendirilmesi perspektifinden yürütülmektedir. Ancak ilgili alanyazında ... -
Destinasyonlara İlişkin Hatırlanabilir Deneyimlerin Turistlerin Tekrar Seyahat Niyetlerine Etkileri: Side Örneği
Ünal, Aydın; Bayar, Sinan Baran (2020-07)Destinasyonlar arası rekabet avantajı sağlamada turistlerin hatırlanabilir deneyimleri en az destinasyonların sundukları turistik çekicilikleri, hizmet kalitesi ve eşsizlikleri kadar önemli bir unsur olarak öne çıkmaktadır. ... -
Destinasyonların Tanıtım Amaçlı Kullandıkları Görsellerin ve Sloganların Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanma Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Ünal, Aydın (2020-03-30)Destinasyon pazarlamasında destinasyonlar farklılıklarını vurgulamak, turistlerde ilgi uyandırabilmek ve turistlerde zihinsel kalıcılığı sağlamak adına çeşitli görsellerden ve sloganlardan yararlanmaktadırlar. Bu çalışmada ... -
DESTİNASYON PAZARLAMASININ BİR BİLEŞENİ OLARAK SOKAK LEZZETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR ÖRNEĞİ
Ünal, Aydın; İpar, Mehmet Sedat (2020)Bu araştırmada Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından olan İzmir ilini tatil amaçlı tercih eden yerli turistlerin, destinasyon markasına değer katan ve gastronomi kültürünün önemli bileşenlerinden olan sokak ... -
Duygusal Emeğin Yönetilmesi: Sakarya Otelleri Örneği
Ünal, Aydın; Türkay, Oğuz (IX. Geleneksel Turizm Paneli, 2010)Çalışma yaşamında duygusal emek; çalışanların hizmet verdikleri süre içinde işletmeye verdikleri duyguları ifade etmektedir. Çalışanlar işletmeye fiziki, psikolojik son olarak ta duygusal katkıda bulunurlar. Bu çalışmada; ... -
Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Ünal, Aydın (2020-06)Destinasyonlar konaklama, ulaşım, yeme içme, vb. çok çeşitli turistik ürünlerin ve hizmetlerin bileşiminden oluşan ürünlerdir. Çok bileşenli bu turistik ürünlerin seçim süreçlerinde, tavsiye kararlarında ve turistlerin ... -
Genel Olarak Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Yaklaşımlarındaki Değişimler
Ünal, Aydın; Bozkurt, Mesut (Paradigma Akademi Yayıncılık, 2014)İşletmecilik alanındaki gelişmeler ve günümüz anlamındaki işletmeciliğin yani modern işletmeciliğin temelleri Sanayi Devrimi’nden sonra atılmaya başlanmıştır. Sanayi Devrimi’nin iş yaşamında etkilerinin görülmeye başlanmasıyla ... -
Genel Olarak Pazarlama Kavramı ve Turizm Pazarlaması
Bozkurt, Mesut; Ünal, Aydın (Paradigma Akademi Yayıncılık, 2015)İnsanlık tarihinin başlangıcından beri insanların ihtiyaçları, istekleri ve daha fazlasına sahip olma arzuları varolagelmiştir. Tarım toplumlarında bu ihtiyaçlarını değiş-tokuş yöntemiyle gidermeye çalışan insanlar özellikle ... -
Hizmet Kalitesinin Ekoserv Yöntemi İle Ölçülmesi: Fethiye Kelebekler Vadisinde Bir Araştırma
Ünal, Aydın; Uslu, Abdullah; Akay, Bayram (2013)Kelebekler Vadisi, Ölüdeniz (Lagün), Babadağ, Kayaköy, Telmessos, Saklıkent, Çalış plajı gibi birçok doğal, tarihi ve kültürel çekiciliğe sahip Fethiye ilçesi önemli bir turizm merkezidir. Deniz turizminde önemli bir ... -
Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi
Ünal, Aydın (2020-06-16)Turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde ekonomik, sosyal, kültürel, psikolojik ve daha birçok faktör etkili olabilmektedir. Ayrıca bilgi iletişim teknolojilerinde ve özellikle de sosyal medya araçlarında meydana ... -
Istranca Dağları ve Çevresinin Kırsal Turizm Potansiyeli ve Alternatif Turizm Çeşitlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Ünal, Aydın; Çakır, Gülay; Çakır, Ali; Çiftçi, Gülsel (2012)Son yıllarda kitle turizm hareketliliği içerisinde yer alan insanların tüketim taleplerinde meydana gelen değişim turizm sektöründeki ürün çeşitliliğinin artmasına neden olmuştur. Bunun sonucunda da klasik turizm ürünü ... -
Kırklareli ve Burgas’ın Tarihi, Kültürel, Doğal ve Turistik Değerleri
Uğurlu, Kaplan; Eröz Sü, Sibel; Turan, Kemal; Kumral, Ayşe; Çakır, Ali; Ünal, Aydın (Kırklareli Valiliği, Burgas Valiliği, 2012)AB sınırötesi işbirliği faaliyetlerinin IPA çerçeve programı dahilinde proje faaliyetleri yürütülmektedir. Bu proje ile amaçlanan sınır bölgeleri olan Kırklareli ve Bourgas vilayetleri arasındaki yıllardan beri mevcut olan ... -
Meslek Yüksekokullarında Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitime Bakış Açıları ve Turizm Eğitiminden Beklentileri
Bu çalışmada; Kırklareli Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi ve Harran Üniversitesine bağlı olarak eğitim veren turizm meslek yüksekokullarındaki öğrencilerin almış oldukları eğitime bakış açıları ve eğitimden beklentilerine ...