Başlık için listeleme
Toplam kayıt 3869, listelenen: 3412-3431
-
Tukidides
(Adres Yayınları, 2015-09)M.Ö. 460-395 yılları arasında yaşamış Atinalı tarih yazarı olan Tukidides, uluslararası ilişkiler disiplini açısından savaşa dair çalışmaların babası, bilimsel ve nesnel tarih yazımının öncüsü sayılır. Çalışma Tukidides'in ... -
Tunable electronic and magnetic properties of graphene/carbon-nitride van der Waals heterostructures
(Elsevier, 2020)In this paper, we explore the electronic properties of C3N, C3N4 and C4N3 and graphene (Gr) van der Waals heterostructures by conducing extensive first-principles calculations. The acquired results show that these ... -
Tuning of electronic structure, magnetic phase, and transition temperature in two-dimensional Cr-based Janus MXenes
(Amer Physical Soc, 2021)Two-dimensional (2D) transition metal carbides and nitrides, called as MXenes, displaying astonishing properties are emerged as a new class of 2D layered materials. In this study, we have studied the structural, electronic, ... -
Tuning the structural, electronic and dynamical properties of Janus M4X3Y3 (M = Pd, Ni and Co; X,Y = S, Se and Te) monolayers: a DFT study
(Royal Soc Chemistry, 2021)Based on density functional theory, the structural, electronic and vibrational properties of two-dimensional transition metal chalcogenides M2X3 and their Janus type M4X3Y3, where M = Pd, Co and Ni and X = Se, S and Te, ... -
Turist Rehberlerinin Gastronomi Bilgisi ve Algısının Tavsiye Niyetine Etkisi
(Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-06-07)Bir destinasyonun doğal, tarihi ve kültürel özelliklerini turiste tanıtacak olan kişi çoğunlukla turist rehberidir. Turist rehberleri turlarda turistlerin biyolojik ihtiyaçlarını karşılamanın yanında gastronomi deneyimine ... -
Turist Rehberlerinin Turlarda Gastronomiyi Kullanmaları Üzerine Bir Araştırma
(2018)Ülkeler ya da bölgeler kendi lezzetlerini ve kültürlerini tanıtmaya önem vermektedir.Yerinde tanıtım yapabilecek nitelikli personel olarak turist rehberleri öne çıkmaktadır. Buçalışmanın amacı turist rehberlerinin gastronomi ... -
Turist rehberlerinin yaşam doyumunu etkileyen sosyo-demografik özelliklerin incelenmesine yönelik bir araştırma
(2021)Bu araştırmanın temel amacı; turist rehberlerinin sosyo-demografik özellikleri ile yaşamdoyumları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini, eylemli ve seyahatacentasına bağlı şekilde çalışan turist ... -
Turist Rehberliğinde Dil Seçimi ve Nadir Dillerin Önemi
(2020)Alternatif turizm türlerinin artması, seyahat sürelerinin kısalması ve tatil sürelerinin uzaması turist hareketliliğini arttırmıştır. Farklı milletlerden turistlerin seyahat ve tura katılma isteği, tercih edilen destinasyonlarda, ... -
Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi
(2012)Teknolojinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte ülkemizde ve dünyada internet kullanım oranı büyük bir hızla artmaktadır. Tüketicilerin de mal ve hizmet alımlarında pazarlamanın bu yeni pazarlama kanalından etkilendikleri ... -
Turistlerin Deneyim Ettikleri Destinasyon Çevrimiçi Satın Alma Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İğneada Örneği
(2020-07-03)Çalışmada, Türkiye’nin Trakya Bölümü’nde Kırklareli ili sınırları içerisinde yer alan İğneada destinasyonunu ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon ve destinasyon turizm işletmeleri hakkında deneyim ettikleri çevrimiçi ... -
Turistlerin Destinasyon Alışveriş Olanaklarından Memnuniyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Göbeklitepe Örneği
(2020)Destinasyonlarda turistlere sunulan konaklama, yeme-içme, ulaşım, rekreasyon, vb. hizmetlerin yanı sıra destinasyonun sahip olduğu alışveriş olanakları ve bu olanakları sunan görevlilerin tutumlarından turistlerin memnuniyet ... -
Turistlerin Destinasyon Aşinalığı ve Marka Eşitliği Algılarının Seyahat Niyetlerine Etkisi: İstanbul Örneği
(2020-04-15)Destinasyon pazarlamasında destinasyonlar arası marka eşitliğini veya üstünlüğünü vurgulamak adına yoğun şekilde destinasyonların eşsizlikleri, sundukları hizmetlerin çeşitliliği ve kalitesi vurgulanmaktadır. Ancak alanyazında ... -
Turistlerin Destinasyon Seçim Kararlarında Destinasyon İmajının Rolünün Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kaş Örneği
(2020-03-16)Çalışmada, Türkiye’nin önemli dalış destinasyonlarından Kaş’ı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin destinasyon ile ilgili sahip oldukları imajı oluşturan unsurların belirlenmesi ve bu unsurların turistlerin demografik ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimi Öncesi Beklentileri ve Satın Alma Sonrası Değerlendirmeleri: Kapadokya Örneği
(2019-04-03)Literatürde turistik destinasyonlarda hizmet kalitesi boyutları ile ilgili çeşitli çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmalarda destinasyon hizmet kalitesi boyutlarının konaklama hizmetleri, yerel ulaşım hizmetleri, hijyen ve ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimlerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Göbeklitepe Örneği
(2020)Bu çalışmada Göbeklitepe destinasyonunu ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda 20 Haziran-20 Ağustos 2019 döneminde Göbeklitepe ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimlerinde Uzaklaşma Arzuları ve Uzaklık Çelişkisi
(2020-03-31)İnsanlar uzaklık kavramının negatif yönüne dikkat çekmek için sık sık “Gözden ırak olan gönülden de ırak olur.” atasözünü kullanmaktadırlar. Acaba bu atasözü turistlerin destinasyon seçim karar süreçlerinde de geçerli ... -
Turistlerin Festivallerden Memnuniyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Edirne Kakava Festivali
(2020)Turizm pazarlarında ve destinasyonlarında sürekli artan rekabet turistik çekicilik araçlarının kullanı-mını ve çeşitliliğini gerekli hale getirmektedir. Bu kapsamda destinasyonlarda son yıllarda sayıları hızla artan şekilde ... -
Turistlerin Konaklama İşletmelerine Yönelik Şikâyetlerinin İncelenmesi: Marmara Bölgesi Otellerine Yönelik Bir Araştırma
(2020)Bu araştırmada turistlerin konaklama işletmelerinden şikâyetlerinin belirlenmesi ve ilgili şikâyetlerin belli kategoriler halindedeğerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından ... -
Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Hediyelik Eşyalara Yönelik Tutumları Ve Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi
(Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-06-07)Günümüzde insanların turizme katılma nedenleri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sürekli bir değişim göstermektedir. Turistler, seyahatlerinde konaklama, yeme-içme ve eğlence ihtiyaçlarının yanında tatil deneyimlerini ... -
Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Döneminde Yaşadıkları Sorunlar: Lisans ve Ortaöğretim Turizm Öğrencileri Örneği
(2018)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim ve lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma için nicel araştırma yöntemlerinden anket ...