Başlık için listeleme
Toplam kayıt 3869, listelenen: 2561-2580
-
ÖĞRENCiLERiN BÜRO YÖNETİMİ ve YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI EĞİTİMİNE BAKIŞ AÇILARI VE FARKINDALIKLARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA
(Kırklareli Üniversitesi, 2014)This study is done for determining Bilecik Şeyh Edebali University ‘s Söğüt and Gölpazarı Vocational Schools students’ willingness for entry into school, knowledge about what their school will provide them in terms of job ... -
Öğrencilerin Kariyer Değerlerini Etkileyen Unsurların Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Bireysel Değerler
(2012)Meslek Yüksekokulları ilgili alanda eğitim verdikleri sektörlere ara eleman yetiştirme amacını üstlenmiş eğitim kurumları olarak tanımlanmaktadır. Bu amaç ile yetişmiş olan öğrencilerin işlerini özümsenerek yapılabilmesi ... -
Öğrencilerin Sorgulama Becerilerine Yönelik Bir Karşılaştırma Araştırması: Takım-OyunTurnuva ve Birleştirme Teknikleri
(2020)Hormonlar konusu fen eğitiminde önemli bir yere sahiptir.Eğitimin her kademesinde yer alan bu konu soyut kavramlardanoluşması sebebiyle öğrencileri ezbere yönlendirmekte veöğrenme sürecinde becerilerini kullanmalarını ... -
ÖĞRENCİLERİN GÖZÜYLE SEKRETERLİK MESLEĞİNE GENEL BAKIŞ
(Kırklareli Üniversitesi, 2014)Secretaryship, which does not seem as a hard job at first glance, and which is perceived as a profession doable by everybody, is a job that requires more personal skills than other professions besides vocational training. ... -
ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ELEMANI VE DANIŞMAN MEMNUNİYETİ: TEKİRDAĞ NKÜ TEKNİK BİLİMLER MYO ÖRNEĞİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı; meslek yüksekokuluöğrencilerinin kendilerine ders veren, uygulama yaptıran öğretim elemanları vedanışmanlık hizmeti aldıkları öğretim elemanları ile ilgili görüşlerininbelirlenmesidir. Araştırma tarama ... -
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ATANAMAMA KAYGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
(2016)Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının atanamamaya yönelik kaygılarını belirlemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının, branş, yaş ve cinsiyet değişkenleri ile atanamama kaygıları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. ... -
Öğretmen Adaylarinin Atanamama Kaygilarinin Umutsuzluk Düzeyleri ile Cinsiyet ve Okul Türü Değişkenleri Açısından İncelenmesi
(2020)Bu araştırmanın amacı,öğretmen adaylarının atanamama kaygılarının, umutsuzluk düzeyleri ile cinsiyetleri ve okul türleri değişkenleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden “Tarama modeli”nde ... -
Öğretmen Adaylarının İspatla İlgili Görüşlerinin Geliştirilmesi: Bir Tasarım Çalışması
(2020)İspat matematiğin hem öğrenimi hem de öğretimi için önemli bir yere sahiptir. Lisans eğitimlerinde ispat yapmayı öğrenen matematik öğretmeni adayları, öğretmenlik mesleğine başladıklarında ise matematiğin öğretiminde ispatı ... -
Öğretmenlerin İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması
(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-16)30.06.2012 tarihinden bu yana yürürlükte olan 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile işyerlerinde güvenlik ve sağlık bakımından düzenlemeler yapılmıştır. Bu kanun sadece işyerlerine yönelik değil, okullara yönelik ... -
Öğretmenlerin Meslekî Gelişimleri: Engeller ve Öneriler
(2019)Eğitimde niteliğin geliştirilebilmesi için öğretmenlerin meslekî gelişimlerinin önündekiengellerin belirlenmesi ve bu engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik öneriler geliştirilmesibüyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın ... -
Öğretmenlerin Öğretmeye Yönelik Metaforik Algıları
(2018)Bu araştırmada öğretmenlerin öğretmeye yönelik metaforik algılarını belirlemek için nitel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kırklareli İli’nde görev yapmakta olan öğretmenler ... -
Öğretmenlerin Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimlerine İlişkin Görüşleri ve Metaforik Algıları
(2019)Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerin öğrenci yaşantılarına ilişkin empati kurabilmesi, problemlere özel yetenekli öğrencilerin gözünden bakabilmesi için bu öğrencilerin düşünme biçimlerini, problem çözme yöntemlerini, genel ... -
Öğretmenlerin Sanal Sınıf Yönetimi Yeterlikleri
(2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerinibelirlemektir. Araştırma genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanınevrenini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırklareli ili merkez ve ... -
Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
(2018)Bu araştırmanın amacı, öğrenci görüşlerine göre öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma desende yürütülmüştür. Araştırmanın ... -
ÖĞRETMENLERİN SANAL SINIF YÖNETİMİ YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
(2021)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliğini ölçebilecek bir ölçek geliştirmektir. Genel taramamodelinde yürütülen ölçekleme temelli bu araştırma, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliği ... -
ÖĞRETMENLERİN YEMEK YEME ZEVKİ KONUSUNDAKİ TUTUMLARININ SAPTANMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
(Kırklareli Üniversitesi, 2015)Beslenme ve yemek yeme davranışı konusunda insanoğlu birbirinden çok farklıdır. Kimisi için beslenme sadece hayatın devamını sağlayan bir ‘unsur’ iken, kimi arkadaş grubu ve aile için ise ortak bir paylaşım haline ... -
“Önce Amerika” Çağında Balkanlar
(Kırklareli Üniversitesi, 2020)Donald Trump’ın ‘önce Amerika’ politikası, uluslararası politikanın hemen hemen tüm alanlarını etkilerken, Birleşik Devletlerin liderliğinin eksikliği Balkanlar’daki bölgesel siyasette de hissedilmeye başlamıştır. Bununla ... -
Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(2014-05)Girişimcilik; emek, teknoloji, sermaye ve doğal kaynaklar olarak sayılan üretim faktörlerini bir araya getirerek mal veya hizmet üretme eylemlerini kapsar. Girişimci ise; mal ve hizmet üretmek amacıyla, pazardaki fırsatları ... -
ÖNLİSANS DÜZEYİNDEKİ BÜRO YÖNETİMİ PROGRAMLARININ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada, yeni düzenlemelere yön verebilecek verilerin elde edilebilmesi amacıyla, Türkiye’de nitelikli büro yönetimi personeli yetiştiren önlisans programlarının mevcut durumu ile bu programlarda öğrenim gören ... -
ÖNLİSANS PROGRAMLARINA YERLEŞTİRİLEN ÖĞRENCİLERİN YERLEŞTİRİLME BİÇİMLERİNE GÖRE BAŞARI ORANLARININ KARŞILAŞTIRILMASI, ÇANAKKALE ÖRNEĞİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2017)MeslekYüksekokulları nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan, belirli bir mesleğeyönelik eğitim ve öğretim veren kurumlardır. İş dünyasının ihtiyacı olan araelemanı sağlamak üzere kurulan bu okulların sektörün ...