Bölüm "Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 130, listelenen: 121-130
-
Türkiye’deki Muhasebe Eğitiminin Uluslararası Muhasebe Standartları ile Uyumlaştırılması Sürecinde Karşılaşılan Adaptasyon Problemlerinin Muhasebe Alt Kültür Değerleri Çerçevesinde Tartışılması
(2016-09)Bu çalışmada, Türkiye’deki muhasebe eğitiminin uluslararası muhasebe standartlarına adaptasyonunda karşılaşılan problemler, muhasebenin alt kültür boyutları çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede, ... -
TÜRKİYE MOBİL TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜNDE NUMARA TAŞIMA YÖNETMELİĞİNİN UYGULAMAYA GEÇMESİNDEN SONRA DEĞİŞTİRME MALİYETİ VE MÜŞTERİ SADAKATİ İLİŞKİSİ
(2017)Müşteri sadakati mobil iletişim ve telekomünikasyon sektörü için oldukça önemlidir. Müşteri sadakati üzerinde etkili olan unsurlardan birisi de değiştirme maliyetleridir. Değiştirme maliyetleri yükseldikçe, müşteri sadakat ... -
TÜRKİYE’DE VERGİ YÜKÜ İLE KİŞİ BAŞINA DÜŞEN GAYRİ SAFİ YURTİÇİ HASILA ARASINDAKİ İLİŞKİ: FOURIER YAKLAŞIMI
(2021)Kamu hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için güvenilir kamu gelirlerineihtiyaç vardır. Literatürde ve uygulamada en güvenilir kamu geliri olarak vergiler ön planaçıkmaktadır. Vergi gelirlerinin kompozisyonu ... -
Uluslararası Finansal Raporlama Standartları Çerçevesinde Konsolidasyon Kavramının Gelişimi ve Konsolidasyon Teorileri
(2019-12-30)Konsolide finansal tablolar, ana ortaklık ve bağlı ortaklıklarının varlıklarının, borçlarının, öz kaynaklarının, gelirlerinin, giderlerinin ve nakit akışlarının tek bir işletmeninki gibi sunulduğu bir gruba ait finansal ... -
UNDERSTANDING MONEY: A FRAMEWORK FOR UNDERSTANDING RESEARCH ON MONEY CONSTRUCT IN CONSUMER BEHAVIOR
(2020)Different disciplines such as economics, sociology, philosophy, and psychology have examined thedifferent dimensions of money construct from different perspectives. In this paper, our aim is to review,summarize and categorize ... -
Ürün Çeşitliliğinde Seçim Paradoksu
(Kırklareli Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı bilgisayarsatın alımında ürün çeşidini incelemekten doğan olumlu ve olumsuz duygularınsatın almayı ne kadar etkilediğini ölçmektir. Olumsuz duyguların satın almaniyetine etkisi seçim paradoksu varlığını ... -
Value relevance of intangibles: A literature review
(Springer Nature, 2021)Value relevance can be defined as the association between accounting values and market values and it is one of the most important quality attributes of financial reporting. Recognizing, measuring, and reporting the intangible ... -
VOCATIONAL HIGH SCHOOL STUDENTS' OPINIONS ABOUT THE IMPACT OF HISTORICAL MOVIES OR SERIES ON RAISING THE INTEREST FOR HISTORY
(Kırklareli Üniversitesi, 2013)In this survey, opinions of students for the question whether historical movies or series raise the interest of history or not are studied. As data gathering tool, a questionnaire developed by the researcher was used. ... -
Yapay Sinir Ağları ve Destek Vektör Makineleri ile Deprem Tahmininde Sismik Darbelerin Kullanılması
(2014)Yer kabuğunda oluşan kırılmalar sonucu aniden ortaya çıkan titreşimlerin dalgalar halinde yayılarak yer yüzeyini sarsmaya devam etmesiyle depremler oluşur. Deprem oluşumu, bu dalgaların yer kabuğunda yayılım biçimine, ... -
Yeni Sanayileşen Kentlerde Kadınların Emek Piyasasına Girişte Karşılaştığı Engeller: Tr21 Trakya Bölgesi Örneği
(Kırklareli Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü, 2019-10-03)Today, it is a claim which is often emphasized that increasing women's employment is a significant component of the development goals of underdeveloped and developing countries. According to this claim, as women take ...